Dlaczego nie lubimy reklam?

Właściciele firm co rusz kombinują, jakie narzędzia promocyjne wybrać, aby podwyższyć grono klientów, aby powiększyć zarobki korporacji. Reklama dziś nie polega tylko na udzielaniu się w środkach masowego przekazu takich jak prasa, czy tv. Promocja jest obecnie niezwykle wieloczęściowym mechanizmem i stosuje wiele technik. Niesłychanie popularna zrobiła się promocja firmy internetowa, a w szczególności cieszący się uznaniem tzw. social media marketing. Warto uzmysłowić sobie, że nie jest to dokuczliwa wersja reklamy, którą klienci omijają.
Social media to zabiegi na serwisach nazywanych jako web 2.0 w Internecie. Bardzo popularnymi i co za tym idzie będącymi w zainteresowaniu fachowców od reklamy portalami skupiającymi społeczność w naszym kraju są: Blip, Kwejk, Google+, YouTube. Jest to metoda, która zaczyna się rozwijać. W naszym kraju mało, bo 5 % przedsiębiorstw korzysta z social media. Bezsprzeczny jednakowoż jest naturalnie fakt, że jest to narzędzie bardzo przyszłościowe, gdyż Internet stale się rozwija, a ilość surfujących nieustannie wzrasta. Ważne jest pokazanie firmy na Facebooku, prowadzenie tam fanpage’a i aktywne pozyskiwanie fanów. Kolejny sposób na reklamę to tzw. custom publishing. Są to narzędzia promocji, które w doskonały sposób tworzą wizerunek marki. Zainteresowani w sposób bardziej przychylny odnoszą się do takiej promocji, gdyż nie jest ona nachalna, pozwala na samodzielny wybór np. w kwestii zostania fanem firmy. To klienci decydują o tym, że chcą otrzymywać informacje dotyczące firmy. W związku z tym taki typ promocji jest zaskakująco skuteczny.